Chapter W


Salam , today nak cerita pasal last day school in 2012 , form 2KAA life :)

Harini 8 November 2012 , hari terakhir Hanif sekolah dekat SMK BANDAR TASIK PUTERI . Even orang yang tak rapat dengan dia pun dah rasa kehilangan dia apa lagi yang rapat dengan dia , memang sedih gila kan . Tapi apa kan daya , dia kene jugak pindah kan ?   Harini hari yang paling menyedihkan , bukan sebab result teruk okay itu kami semua dah abaikan pun . More focus to Hanif today , yeah today was the greatiest day ever . Maaf Hanif aku tak sempat nak bagi kau hadiah/wasiat terakhir cuma aku boleh bagi kenangan kan Lili :')


Buat kenangan yang lepas , kalau di beri peluang untuk di undurkan masa , tak mahu rasanya untuk menerima peluang tersebut . Cukuplah apa saja yang telah di lalui masa itu . Semua itu mengajar aku apa erti sahabat . Iya , sahabat yang sentiasa ada di kala kita susah dan senang . Yang sentiasa mendengar setiap masalah kita tanpa rasa jemu dan bosan . Mungkin kadang kadang kite rasa sahabat itu senang dicari tapi sahabat yang betul betul ingin bersama kita bukan mudah untuk kita dapat . Bersyukur aku dikurniakan kehidupan yang agak sempurna , tanpa mereka aku tidak tahu apa erti kehidupan sebenar .

Mungkin ramai yang tak berapa kenal dengan Hanif . Mungkin , jugak ramai tak pernah tegur dia kan kan kan ? Nah actually dia baik kan , baik sangat sangat . Aku bersyukur dapat kenal dengan dia . Bukan mudah untuk mencari sahabat tapi mudah mencari kawan . Kalau aku jadi syafiq , aku tak boleh jadi sekuat syafiq . Kire syafiq ni seorang yang kuat dan tabah bukan ? Setiap yang pergi pasti ada hikmah , mungkin disebalik pemergian dia Allah nak uji kau sebenarnya . Cuba kau fikir balik apa yang kau dh buat and siapa tegur salah silap kau ? Mungkin Allah nak uji adakah kau ikhlas menerima teguran dia atau sebaliknya . Aku harap kau jaga amanah and kata kata nasihat yang Hanif bagi dekat kau .



 
Tabahkan hati cekalkan perasaan :')











Hanif , terima kasih kau dah beri kepercayaan dekat aku and Aina :) Aku tak tahu macam mana nak balas budi kau , kau terlalu baik untuk kita orang semua . Aku bagi pihak Aina and Lili nak mintak maaf sangat sangat maybe petang tadi kita orang paksa , ganggu kau nak rehat apa semua . Maaf sekali lagi aku ucapkan . Niat kita orang memang nak jumpa kau buat kali terakhir . Alhamdulillah aku and Aina sempat jumpa dengan kau . Series aku rasa terharu sangat and rasa nak menitiskan air mata ni bila tengok and dengar kau bagi nasihat terakhir dekat syafiq bersaksikan aku and Aina :')

Syafiq , ingat pesan aku . Lepasni aku dah tak ada , dah tak boleh nak jaga kau macam dulu . Kau jangan cepat terpengaruh tau ..

Suddenly syafiq menangis and Hanif jugak . Maaf , jujur aku terlalu bangga dapat kenal korang dua . Inilah pertama kali aku tengok kawan baik mcm korang ni , hm series aku tak tahu nak cakap apa . Klau aku jadi kau syafiq , aku mungkin tak makan , tak keluar bilik , menangis dan terus menangis je . Aku harap kau kuat syafiq , insya allah tanpa Hanif kau boleh teruskan hidup kau dengan kata kata and nasihat yang tidak pernah pernah putus keluar dari mulut kawan baik kau , Hanif :') kau perlukan masa untuk biasakan diri dengan situasi ni . Percaya lah , semuanya akan okay mcm dulu tapi tak semuanya sama mcm dulu :/


Maybe ini kenangan terakhir yang aku boleh bagi dekat Hanif sebagai hadiah perpisahan . Nilah kali terakhir aku dapat bergurau dengan dia , buat dia ketawa dengan gigi taring dia tu . Eh ? Atau mungkin dia gelak paksa -_- Hahaha ni suka suka je , aku taksah tak kacau orang and aku rasa Hanif mesti penat sangat harini , semua dok petik petik gambar dia flash sana sini surat wasiat pon dapat ambuihh :p Penat macam mana pun , kalau apa kite buat tu ikhlas kite takkan rasa apa apa . Terima kasih banyak banyak sebab layan karenah kami , sabar dengan kami yang tak berhenti henti flash sana sini . Kata retis uols . Hahaha


Auww cak sayang mama sayang mama berdiri ewahh dangdut seyh pagi pagi buta ni :p Oh bahagianya raut wajahmu pabila dapat menyenap gambar bersama si dia tutt tutt jagejagejageja tutt tutt eh bunyik kreta api pulak . Lulz . Nak cerita ke tak eh ? Tapayah lah , cukup sampai sini je . Hikhik always keep this in your mind okay beybeyh *baling penyapu gituu* ambuihhh


This petang tadi , Thanks sudi datang walaupun langit sudah pun hendak melabuh tirai ewah , Alhamdulillah cuaca petang tadi agak cerah dan mendung tak hujan :) Mungkin Allah tu nak bagi aku peluang untuk jumpa dengan dia buat kali terakhirnya . Hmm masih tak percaya semua ni :') dia memang dah tinggalkan Bandar Tasik Puteri .


Lili takda time ni sebab dia balik awal sebab kazen dia datang . Kesian Hanif , tapi takpalah diorang pergi rumah Lili kan . Petang nipun jumpa sekejap je sebab dah penat temuramah si Hanif ni last last syafiq dengan aku pun kene sekali . Ah sudah :o Budak kat taman semua pandang , so whatt kami jumpa di tempat terang terangan gitu and video tu chill , kitorang simpan sampai bila bila . Mana tahu nanti jumpa dekat U ke dekat PLKN ke haha tengok balik video tu "eeee comel nya aku" haha siapa lahtu kan , syafiq pun dh tinggi , anep pun dah handsome . Cewahhhh

This were just memorize :')



Have so much fun with Hanif today . Hope you enjoy your new life and never forget us 2KAA'S student 2012 ! We're all here always miss you :) Belajar rajin rajin , PMR dapatkan keputusan yang cemerlang demi kita orang and ur family okay :)


Doa Perpisahan - Brothers :')


No comments:

Post a Comment